Jumaat, 27 Julai 2012

on Leave a Comment

Bagaimana Seorang Gadis HENDAKLAH dirawat ...



Pada masa kini Anda meLihat semakin ramai wanita meLaLui hubungan yg sama kesat dengan LeLaki yg sama kesat peribadiNya ... Kemudian Anda tidak m’punyai kekuatan yg cukup untuk meninggaLkan mereka, kerana wanita kini b’fikir mereka berada di daLam kondisi Percintaan ... Wahai kaum wanita, biarLah saya kongsi kepada anda, Anda mungkin seperti “kepaLa di atas tumit” ... MaksudNya adaLah seperti anak keciL yang tidak dapat m’besar & b’fikir bahawa ia adaLah Ok untuk mentaL, fizikaL & emosi ... Wanita yg saLah m’gunakanNya adaLah seperti mereka sedang menumbuk beg ... Anda tidak boleh tinggaL dengan orang2 seperti nih ...

PercayaLah, saya pernah meLaLui situasi nih sebanyak 4 kaLi dengan peLbagai jenis penderaan ... Saya teLah didera secara mentaL, secara Lisan, emosi & fizikaL ... Kekasih t’akhir skaLi nih, saya teLah m’dapat hubungan di mane saya teLah didera secara fizikaL & mentaL kerana LeLaki itu m’jadi obses dengan saya seLepas kami b’pisah ... Pada muLaNye hubungan kami cantik beLaka, Lame keLamaan beLang ditunjukkan sehingga Lah beliau b’pisah dengan saya ...  Peringatan  yang diberikan semasa kami berpisah adaLah ‘dia merasakan seperti dia akan pergi ke neraka jika dia meneruskan hubungan dengan saya’ ... Terang-terangan dia seorang LeLaki yang dayus, curang & b’main kayu tiga di daLam p’hubungan yg di jaLankan ... 

JeLas sekaLi, saya teLah dicederakan, tetapi apabiLa saya muLa b’gerak, dia datang merangkak kembaLi b’kata, beLiau kesaL & dia mahukan peLuang sekaLi Lagi ... JANGAN beri mereka peluang kedua wahai kaum wanita !!!  Lelaki seperti ini tidak akan berubah ... Ia amat menyedihkan & bagaimana puLa seorang gadis, pada usia saya boLeh pergi & meLaLui penyaLahgunaan itu ... ApabiLa saya teLah m’berikan kepadaNya peLuang kedua, die muLai berani & die juga teLah m’gunakan kekasaran keatas diri saya seperti, dia akan m’cengkaman p’geLangan tangan saya sekuat hatiNya apabiLa ditegur atau ketika m’beri nasihat kepadaNya sehingga Lah Lebam p’geLangan tangan & m’jadi bengkak Saya juga t’paksa pergi ke kLinik untuk memastikan ia tiada masaLah ... Tambahan puLa, dia pernah sekaLi dua, cuba menghayunkan tanganNye untuk menampar ke muka saya ... Saya mungkin akan mati oLeh tangan LeLaki ini jika terus bersamaNya ...

“Tercipta engkau dari rusuk LeLaki
Bukan dari kaki untuk diaLasi
Bukan dari kepaLa untuk dijunjung
Tapi dekat dibahu untuk diLindungi
Dekat jua di hati untuk dikasihi
EngkauLah wanita hiasan duniawi”

 “Wanita diciptakan untuk diLindungi & disayangi, jangan sesekaLi disakiti ...” ALLAH SWT tidak m’ciptakan wanita dari kepala Laki-Laki untuk dijadikan atasanNya .... Tidak juga ALLAH SWT ciptakan wanita dari kaki Laki-Laki untuk dijadikan bawahanNya ... Tetapi ALLAH m’ciptakan wanita dari tuLang rusuk Laki-Laki, dekat dengan Lenganya untuk diLindunginya & dekat dengan hatinya untuk dicintaiNya …

“Kau digeLar sebagai penyeri dunia
Hadirmu meLengkap hubungan manusia
Bukan saja dirindui yang biasa
MaLah Adam turut sunyi tanpa Hawa”

ApabiLa saya cuba m’jauhkan diri daripada dia, dia cuba untuk m’bunuh diri ... WaLau bagaimana pun, saya tidak akan kembaLi kepadaNya ... Kini saya seLamat, beLiau b’pindah ke negeri yg berbeza & sekarang saya tidak pernah meLihat beLiau Lagi ... Apa yg saya harapkan adaLah seLuruh hidup saya, daLam membantu kedua ibu bapa & meneruskan kehidupan saya sebeLum saya mengenaLinya ... Jika, saya boLeh meLakukannya demi menjaga martabat kaum wanita, maka saya fikir mana-mana wanita Lain, yang mempunyai masaLah yang sama turut boLeh meLakukanNya ... Pada p’dapat saya, jangan Lah takut dengan orang-orang nih, dapatkan bantuan jika Anda memerLukanNya kerana jika Anda cuba untuk meLawan, mereka akan menyakiti Anda @ Lebih teruk Lagi, mereka mungkin m’bunuh Anda ... Jangan biarkan mereka merawat Anda cara sebegini ...

Saya tidak tahu mengapa kaum LeLaki m’buat keputusan untuk merawat wanita cara ini, tetapi Anda tidak b’sendirian, saya teLah meLaLuinya & jika saya boLeh m’dapatkan bantuan yg saya perLukan, Anda juga boLeh ... Ada banyak cara untuk m’dapatkan panggiLan bantuan kepada diri sendiri & saya tahu ia adaLah menakutkan apabiLa cuba untuk mendapatkan bantuan ... Dengan m’dapatkan bantuan, mereka tidak akan mengganggu Anda Lagi ...

“SEDARILAH ... INSAN ISTIMEWA …
BAHAWA KELEMBUTAN BUKAN KELEMAHAN ...
BUKAN JUGA PENGHINAN DARI TUHAN ...
BAHKAN SEBAGAI HIASAN KECANTIKKAN ...”

0 ulasan:

Catat Ulasan

♥..... Princess Flynn's ..... ♥. Dikuasakan oleh Blogger.

Happiness In This World and The Hereafter ..... ♥

"If you Love two people

and then you choose

the latter because

if you loved the first person

you will not have

a second person ..."

Catatan Popular

Don't Forget To Join US Our Community
×
Widget