Ahad, 29 Mac 2015

on Leave a Comment

SERAM dan Menakutkan!! Terdapat 10 Kawasan Berhantu di SINGAPURA !!

Anda mungkin pernah mendengar satu cerita di mana seseorang yang anda tahu telah dihantui ketakutan atau oleh entiti ghaib. Jika anda seorang rakyat Singapura, seluruh hidup anda akan menjadi satu cerita hantu apabila berada di negara itu.

1. CHANGi OLD HOSPiTAL


Hospital Lama Changi dianggap tempat kegemaran di Singapura kerana hantu berani untuk mencari anak-anak muda. Dibina pada tahun 1935 sebagai sebuah hospital tentera British, ia telah diduduki oleh tentera Jepun dalam Perang Dunia II. Hospital ini telah ditutup secara rasmi pada tahun 1997, sebahagian pesakit dipindahkan ke Hospital Besar Changi baru.

Kisah Hantu yang Paling Terkenal ialah sering terdengar jeritan dan bayang-bayang yang boleh dilihat dan didengari di beberapa wad. Mengikut sejarah, ia digunakan sebagai dewan penyeksaan oleh Jepun. Keadaan masih kekal terbiar dan kosong.

2. RED HOUSE


The Red House terletak di Pasir Ris, di mana banyak chalet-chalet dan pengunjung suka meneroka tempat untuk keseronokan.

Kebanyakan Cerita Hantu yang terkenal ialah terdapat kerusi goyang dengan anak patung duduk di dalam rumah dan sepasang singa batu merenung sesiapa yang cuba untuk menyelinap ke dalam rumah tersebut. Keadaan rumah masih kekal terbiar dan kosong.

3. MATiLDA HOUSE


White House merujuk kepada Matilda House. Ia dibina oleh Yusuf Cashin pada tahun 1902 dan telah ditinggalkan pada tahun tujuh puluhan.

Kisah Hantu Paling yang terkenal ialah roh-roh jahat telah diduduki sejak rumah itu kosong dan akan membunuh sesiapa sahaja yang cuba untuk masuk.

4. HiLLViEW MANSiON


Hillview Mansion, terletak di atas Hillview Hill, juga dikenali sebagai Rumah Hijau (beberapa merujuk ia sebagai Blue House).
Kebanyakan Cerita Hantu Terkenal: keluarga pemilik Sebelumnya telah dibunuh dalam api, dan kerja-kerja pengubahsuaian telah siap tidak pernah cukup kerana roh-roh jahat yang terlintas di dalam rumah.

5. ViEW ROAD HOSPiTAL


Hospital View Road adalah sebuah hospital sakit mental yang kurang terserlah di Admiralty dan ia juga merupakan sebuah anak syarikat kepada Hospital Woodbridge. Ia mula dibuka pada tahun 1975 dan ditutup pada tahun 2001.

Kisah hantu yang paling terkenal ialah kedengaran suara pesakit mental yang semasa hidup terperangkap di dalam  hospital tersebut. Semangat mereka, begitu juga ibarat tidak dapat melepaskan diri dari bangunan itu.
Keadaan sekarang, bangunan tersebut telah ditukar menjadi asrama pekerja asing dipanggil View Road Lodge.

6. NEO TiEW ESTATE


Rumah pangsa Neo Tiew Estet telah dibina pada tahun 1979 dan mula ditutup pada tahun 2002.

Kebanyakan kisah hantu yang terkenal ialah kisah yang dihantui oleh dendam semangat pokok pisang dan menyebabkan flat itu terbengkalai.

Keadaan semasa telah digunakan oleh Angkatan Bersenjata Singapura (SAF) dalam pengendalian sesi latihan peperangan

7. NEO SOON CAMP WHiTE HOUSE


Ramai rakyat Singapura menjalani Latihan Asas Tentera (BMT) di Kem Nee Soon, sebuah kem yang sangat lama di mana, di mana sejarahnya mengenai kumpulan tentera dalam perjalanan pulang ke kem pada Perang Dunia II dahulu.

Kisah hantu yang paling terkenal ialah sekumpulan askar Prowling menjadi takut dengan bunyi ngeri yang misteri kerana ketika berjalan di hadapan Kem Nee Soon White House selepas tengah malam. Keadaan semasa diduduki oleh pancaragam SAF.

8. PULAU TEKONG


Pulau Tekong mungkin terkenal dengan latihan yang sukar dan cerita-cerita hantu. Ia adalah khabar angin (ternyata palsu) bahawa latihan diharamkan pada malam Khamis.

Kebanyakan Cerita Hantu yang terkenal ialah ramai rekrut yang mati semasa perarakan kerana terperangkap di tingkat itu. Sekarang, satu pintu tambahan terpaksa diwujudkan untuk membebaskan hantu.

Satu lagi popular adalah penampakan seorang lelaki tua dan cucu muda yang datang melawat di tengah-tengah malam.

9. CHANGGi COMANDDO BARRACKS


Komando Berek, Changi digunakan untuk menempatkan 15,400 anggota tentera British dan Australia semasa Perang Dunia II. Ia telah diambil alih oleh SAF selepas kemerdekaan dan telah digunakan sebagai ibu pejabat untuk komando dari tujuh puluhan hingga lapan puluhan.

Kebanyakan Kisah Hantu yang terkenal ialah Dihantui oleh hantu dari Perang Dunia II iaitu bekas banduan perang yang meninggal dunia akibat penyeksaan dan kebuluran.

10. BUKiT BROWN


Bukit Brown atau lebih dikenali sebagai Kopi Sua (Kopi Hill) adalah tempat perkuburan Cina yang dibuka pada tahun 1922. Ia telah dinamakan sempena George Henry Brown, pemilik pertama tanah. Ia telah hampir dibersihkan untuk pembangunan pada tahun tujuh puluhan.

Kebanyakan kisah Hantu yang terkenal ialah penampakan pontianak yang bersembunyi di pokok-pokok dan ketawa jahat mereka telah memecah kesunyian tanah perkuburan pada waktu malam.






0 ulasan:

Catat Ulasan

♥..... Princess Flynn's ..... ♥. Dikuasakan oleh Blogger.

Happiness In This World and The Hereafter ..... ♥

"If you Love two people

and then you choose

the latter because

if you loved the first person

you will not have

a second person ..."

Catatan Popular

Don't Forget To Join US Our Community
×
Widget