Ahad, 22 Mac 2015

on Leave a Comment

Maka Terima Laaaaa .... Makanan Paling Mahal di Dunia ...

Di Dubai makanan dan minuman harganya boleh memecahkan poket dan dompet. Di sini saya nak kongsi sket harga dan makanan yang mahal di Dubai ... Jgn terperanjat Lak! Pd sape yg dah pernah jejakkan kaki di Bandar Dubai, dwang taw Laa, pecah ke xpecah atau rabak x poket dwang, tp xsmue Laa makanan di Dubai mahal-mahal, ade gak yg berpatutan, tp xape Layan jer laa okey, hehehe :p



1. Caviar 
(Dhs340-Dhs50,000) 


Kaviar 'hanya telur ikan'. Malah, kaviar sebenar berasal dari Sturgeon, ikan di dalam bekalan semakin berkurang dan menyebabkan Kos kaviar liar semakin jarang ditemui. Akibatnya, banyak pembekal kaviar telah mula bercucuk tanam Sturgeon mereka, tetapi proses di mana mereka berbuat demikian juga boleh menjadi agak mahal.


2. Golden Phoenix 



Dan untuk peminat mufin terkenal seperti kek, yang adalah yang paling mahal di dunia telah diperkenalkan di Bloomsbury menu kafe di Dubai, pada 5 Julai dan kos kira-kira 800 euros.Dessert dipanggil Golden Phoenix yang diperbuat daripada coklat Itali, daun emas yang boleh dimakan 23 karat dan strawberi organik. Perhiasan yang boleh dimakan dibentangkan pada pinggan emas 24 karat dan mesti dipesan 48 jam lebih awal.



3. Sushi Del Oriente


Yang pertama dalam senarai itu adalah sushi eksklusif dibungkus dalam gold.Sushi Del Oriente dibalut di dalam kerajang emas dan ditaburi dengan 24-karat berlian Afrika 0.20 karat dan ditauliahkan pada tahun 2010 oleh seorang ahli perniagaan Jepun di pulau di Manila, Filipina. Dish dibuat oleh chef Angelito Araneta yang terkenal dengan pakej gourmet diarahkan terutama bagi mereka yang ingin bertanya kepada teman wanita untuk berkahwin kepadanya oleh masakan haute Arah aliran.


4. Buddha Jumps Over the Wall


Satu lagi kenikmatan kulinari adalah sup yang dipanggil "Buddha melompat ke atas dinding" yang anda boleh dapati di restoran Kay Mayfair di London dan kos £ 108. Ia mengandungi sirip yu, cendawan Jepun, gamat, abalone siput, kerang, ayam, yang ham khas , daging babi dan ginseng dan mesti dipesan lima hari sebelum merasa



5. Dessert from Serendipity 3 Cafe



Jika anda tidak suka sushi, hidangan seterusnya mungkin pada taste anda tentang sesuatu yang manis iaitu 'Pencuci Mulut dari Serendipity 3 Cafe di New York' dan kira-kira 15,000 euros. Pencuci mulut ini mengandungi 28 jenis kelapa dan ia dihiasi dengan daun emas 5gram. Ia dibentangkan dengan gelang berlian dan 18 karat emas. Pencuci mulut dihidangkan dengan sudu emas bertatahkan dengan berlian.


6. Wagyu Steak 


Ramai yang suka makan steak daripada daging lembu dan manakala bagi kebanyakan kita hanya boleh membayar sepinggan steak berharga $20- $70. Itu juga daa dianggao stik kedudukan tertinggi harganya. Tterdapat beberapa stik di luar sana yang benar-benar lebih mahal daripada sewaan rumah. Daging lembu Wagyu dibangkitkan di dalam dan di luar Jepun. Satu hidangan penuh Wagyu iaitu rusuk-mata untuk makan malam di NYC berharga $2800.


7. The Beef Burger Kultur 



Burger ini sebenarnya ditanam di sebuah makmal di Universiti Maastricht di Belanda. Lima auns Beef Burger Kultur sebenarnya berkembang daripada sel-sel stem oleh seorang saintis Belanda, Mark Post. Projek ini telah dibiayai oleh Sergey Brin, Ketua Pegawai Eksekutif dan pengasas bersama Google, untuk menggalakkan kebajikan haiwan. Burger ini dipaparkan di satu majlis di London kembali pada bulan Ogos 2013. burger ini mungkin tidak secara meluas berpatutan atau boleh diakses kepada orang ramai lagi, tetapi ia sudah tentu membentangkan beberapa peluang cukup menakjubkan untuk masa depan manakala sepinggan hidangan Kulter Beef Burger ini berharga $332,000.


8. Yubari King 



Yubari Raja (atau Yubari Melon) adalah tembikai hibrid yang ditanam di rumah hijau dalam Yubari, Jepun. Tembikai Yubari adalah kacukan antara kegemaran Earl dan Burpee ini "pedas" tembikai dan berharga Dua Juta Yen (Lebih kurang. AS $20,000)


9.  Iranian Beluga Caviar "Almas"


Kaviar yang paling mahal di dunia berasal dari telur satu Sturgeon albino amat jarang berlaku, yang ditemui di Laut Kaspia, yang berusia sekitar 60-100 tahun dan berharga £ 20,000 (Lebih kurang $28,000 US.)


10. Pizza Royale '007 


Pizza yang paling mahal di dunia, yang dicipta oleh chef Domenico Crolla. Pizza ini mempunyai beberapa bahan-bahan yang paling mewah di dunia termasuk udang diperap di Cognac, kaviar direndam dalam champagne, sunblush sos tomato, Scotland salai ikan salmon, daging rusa pingat, prosciutto, dan cuka balsamic vintaj [Jurnal Paling Mahal]. Jika itu tidak cukup, pizza ini juga mendahului dengan kepingan emas yang boleh dimakan, 24-karat. Pizza Royale 007 'telah dijual di eBay dengan The Fred Hollows Foundation berharga lebih kurang £2,150 ($3,000 Lebih kurang AS.)


11. La Madeline au Truffle


La Madeline au Truffle dinamakan coklat yang paling mahal di dunia oleh majalah Forbes. Ini dekaden dan jarang didapati di Perancis. Coklat ini dikelilingi oleh Valrhona coklat gelap, krim berat, gula, minyak truffle, dan vanila. Luaran yang disalut coklat dalam tepung. Anda boleh membeli truffle di dunia yang paling mahal di sini dengan harga $250.


12. White Truffles


Cendawan sentiasa diperintahkan tanda harga yang tinggi kerana mereka begitu sukar untuk menanam. Pada tahun 2007, Stanley Ho, seorang pemilik kasino, dibayar $330,000 untuk truffle putih ini.


13. Saffron


Saffron adalah rempah yang paling mahal di dunia dan berasal dari bunga saffron crocus. Ia mengambil masa 75,000 filamen kering dari bunga untuk membuat satu paun kunyit dan berharga $2000.


14. Luxe Gold Cupcake



Dibuat oleh Rangkaian Makanan, cupcake ini dibuat dari buah pic dan jem champagne, Chateau d'Yquem Buttercream dan 24 karat daun emas dengan harga  $1,227.70


15. Le Burger Extravagant



Le Burger mewah dibuat dengan truffle putih mentega-diselitkan Jepun Wagyu daging lembu, mendahului dengan James Montgomery keju cheddar, Cendawan hitam dan telur puyuh goreng. Ia disampaikan kepada sesuatu roll penyebaran emas dibersihkan dengan mentega truffle putih dan mendahului dengan blini, crème fraiche dan kaviar. Jika itu tidak cukup untuk memberi alasan harga, ia juga dilengkapi dengan pepejal-emas, berlian-diselaputi pencungkil gigi dengan harga $295.


16. The Zillion Dolar Lobster Frittata


The zillion Dolar Lobster Frittata mengandungi 10 auns sevruga kaviar, satu paun udang galah, enam telur, krim dan daun kucai. Walaupun yang mungkin tidak bunyi yang mengagumkan, mempertimbangkan fakta bahawa restoran yang mempunyai untuk membayar $65 setiap auns untuk kaviar yang tertentu. Untuk sepinggan menu ini berharga $1,000.


17. The Most Expensive Bagel


Eksekutif Chef Frank Tujague mengungguli bagel yang paling mahal dengan putih truffle keju krim dan goji berry-diselitkan Riesling jeli dan daun emas. Sekurang-kurangnya sebahagian daripada hasil kutipan itu didermakan kepada Biasiswa Les Amis d'Escoffier, yang memberi manfaat kepada pelajar kulinari semasa dan akan datang. Sepinggan bagel ini berharga $1,000.


18. The California Capitol City Dawg


The California Capitol City Dawg adalah satu paun ¾, semua daging-terang dengan mustard Perancis, bawang putih dan herba Mayo, bawang tumis, sayur-sayuran campuran, salai bacon belum diawet, keju rusa Amerika utara Sweden (yang kos $200 paun), tomato, cranberry kering, lada dan selasih minyak zaitun / kranberi-pir kelapa Vinaigrette. Ia kemudiannya berkhidmat dalam roll herba focaccia bakar dalam mentega truffle putih dengan harga $145.49. 


19. Golden Opulence Sundae


Bagi sundae yang sejuk berharga $1,000, antara bahan-bahan dalam sundae ini adalah Tahiti Vanilla ais krim yang diliputi dalam 23-karat daun emas, drizzled dengan coklat Amedei Porcelana (sebenar mahal), dan mendahului dengan keping coklat Venezuela Chuao (juga sangat, sangat mahal), badam bersalut emas, buah diterbangkan dari Paris, dan pala "manis Cavair Grand Passion diselitkan dengan buah Markisa, oren dan Armagnac," menurut Mail harian. Dan itu semua berkhidmat dalam cawan kristal.

20. Expensive Dessert


Pencuci mulut dunia Paling Mahal : $ 34,440 pada menu pencuci mulut di Lake District hotel. Ia merupakan pencuci mulut yang menyelerakan dan dihiasi seperti kek. Ia Terkenal dan diolah dalam gaya telur Faberge, kos $ 34,440. Desert pencuci mulut! berjaya menewaskan semua rekod, terima kasih kepada semua bahan-bahan mewah. Ini termasuk emas, champagne, kaviar dan berlian dua carats.The indah dan kek yang paling mahal di dunia telah dicipta oleh ketua Chef Marc Guibert di Lindeth Howe Country House Hotel di Windermere.Tiada pencuci mulut yang lebih tepat dengan puding coklat termasuk daun emas kaviar champagne dan mendahului dengan dua karat diamond. Pencuci mulut ini juga mempunyai biskut joconde dan champagne jelly. Ia dicipta dengan empat jenis coklat Belgium terbaik dengan warna oren, wiski dan pic.


21. Krispy Kreme's Luxe Doughnut


Pasti, untuk harga ini anda boleh membeli 2,000 donat Krispy Kreme. Ia dihasilkan dengan Dom Perignon champagne 2002 jeli, bunga coklat putih dibersihkan dengan emas, berlian yang boleh dimakan, dan 24-karat daun emas dan koktel di sebelah. Perlu justifikasi dengan harga?Harganya bernilai $1,682.


22. Strawberries Arnaud


Juga salah satu buah-buahan yang paling mahal di dunia, semangkuk ini strawberi datang dengan 4.7-karat cincin berlian merah jambu. Kerana $1,400,000 seolah-olah seperti terlalu curam titik harga untuk hanya cincin dan buah-buahan.


23. Fortress Stilt Fisherman's Indulgence


Rupa-rupanya, hiasan pencuci mulut dengan permata. Seri ini berseni dan terdiri manis bukan emas Itali daun cassata, delima dan mangga kolak yang berpengalaman dengan Dom Perignon Champagne, atau arca nelayan coklat, ia mungkin batu aquamarine 80-karat ia datang dengan harga $14,500.


24. Decadence D'OR Cupcake


Ada yang memanggil cupcakes trend mati, tetapi itu tidak termasuk orang kaya yang sanggup keluar wang sebanyak $800 untuk satu. D'keruntuhan Atau kek cawan diperbuat daripada "Palmira Single Tanah Coklat diperolehi dari kacang Porcelana Criollo yang jarang berlaku dan rapuh di ladang Valrhona di Venezuela," laporan pemakan, bersama-sama dengan kepingan emas yang boleh dimakan, Tahitian Gold Vanilla Caviar, dan 100 tahun Cognac lama. Ia juga bersalut gula ditiup.


25. David's Signature "Beyond Gourmet" Jelly Beans


Jelly Bean pencipta gula-gula maestro David Klein mewujudkan satu barisan baru mewah, "eksotik" kacang jeli, yang nampaknya diilhamkan oleh genius kreatif José Andrés dan Ferran Adria yang paling mahal daripada Paskah gula-gula adalah 24-karat kacang daun emas, yang datang dalam balang kristal dengan harga $500.


26. Platinum Wedding Cake


Chef pastri Jepun Nobue Ikara mencipta kek perkahwinan ini insanely-mahal pada tahun 2007, mendedikasikan ia untuk wanita terkenal Jepun seperti model dan pelakon. Kek putih datang dihiasi dengan rantai platinum, loket, dan pin, dan telah dibincangkan dalam kepingan platinum yang boleh dimakan. Kek ini bernilai $130,000.


27. Chocopologie by Knipschildt



Satu-Percenters sahaja Cendawan coklat gelap mempunyai truffle hitam Perancis tersembunyi di dalam dan dibuat dengan ganache 70% Valrhona koko dicampur dengan minyak truffle. Truffle ini dilancarkan sebelum dibersihkan dengan serbuk koko dan dijual dalam kotak sangat mewah berharga $250









0 ulasan:

Catat Ulasan

♥..... Princess Flynn's ..... ♥. Dikuasakan oleh Blogger.

Happiness In This World and The Hereafter ..... ♥

"If you Love two people

and then you choose

the latter because

if you loved the first person

you will not have

a second person ..."

Catatan Popular

Don't Forget To Join US Our Community
×
Widget