Sabtu, 28 Mac 2015

on Leave a Comment

Binatang Haram Dipasarkan di China ... ( 5 Gambar )

Agensi Penyiasatan Alam Sekitar London (EIA) mengeluarkan satu laporan pada 19 Mac yang menyatakan bahawa resort di barat laut Laos telah meletakkan pelbagai bentuk hidupan liar yang dilindungi menjadi menu untuk menarik lebih ramai pelancong China. Pelbagai jenis menu haram termasuk daging harimau, daging beruang, dan lain-lain jenis daging telah ditemui di kedai runcit di China.

Ini jenis produk haiwan terancam sering disediakan untuk dijual di Laos, Myanmar dan Thailand. Sebuah NGO tempatan di Vietnam disahkan cerita dan mencatatkan gambar menu restoran tempatan mengiklankan daging harimau goreng, kaki beruang, dan tenggiling.

Kumpulan alam sekitar bimbang Laos cepat menjadi pusat untuk pelancong mencari makanan untuk memasak spesis yang terancam. Peningkatan pelancongan China ke Laos telah menyebabkan peningkatan serta permintaan untuk daging haram. Sesetengah Cina percaya bahawa daging haiwan yang dimakan jarang berlakunya mati pucuk serta memberi kesan penyembuhan kepada penyakit lain.

Antara binatang liar yang dipasarkan di China,

1. BERUANG


2. HARiMAU



3. SiNGA


4. BUAYA


5. TENGGiLiNG









0 ulasan:

Catat Ulasan

♥..... Princess Flynn's ..... ♥. Dikuasakan oleh Blogger.

Happiness In This World and The Hereafter ..... ♥

"If you Love two people

and then you choose

the latter because

if you loved the first person

you will not have

a second person ..."

Catatan Popular

Don't Forget To Join US Our Community
×
Widget