Ahad, 22 Mac 2015

on Leave a Comment

10 Tradisi di British Sangat Aneh

1. Tarian Morris


  

Tarian Morris adalah satu bentuk tarian rakyat Inggeris biasanya diiringi oleh muzik. Ia berasaskan loncatan berirama dan pelaksanaan angka tari oleh sekumpulan penari. Laksana seperti kayu, pedang, dan sapu tangan juga boleh mempunyai dan menggunakan oleh penari. Dalam sebilangan kecil tarian untuk satu atau dua orang lelaki, langkah-langkah yang dijalankan berhampiran dan sepasang paip tembakau tanah liat diletakkan di antara satu sama lain di atas lantai.


2. Cacing Menawan



"Worm Charming" yang menarik adalah satu cara untuk menarik cacing tanah dari tanah. Ramai melakukannya untuk mengumpul umpan untuk memancing. Tetapi ada juga orang-orang yang melakukannya sebagai jenis sukan. Kampung Willaston, berhampiran Nantwich, Cheshire adalah tempat di mana sejak tahun 1980 Kejohanan Dunia tahunan telah dianjurkan. Pertandingan ini sebenarnya dimulakan oleh lelaki tempatan Tom Shufflebotham yang pada 5 Jul 1980 terpesona 511 cacing dari tanah dalam hanya setengah jam. Pertandingan ini mempunyai 18 peraturan. Berikut adalah beberapa daripada mereka. Setiap pesaing bersaing dalam bidang 3 x 3 meter. Muzik dalam apa jua bentuk boleh digunakan untuk cacing daya tarikan daripada tanah. Tiada ubat-ubatan boleh digunakan! Air adalah dianggap sebagai dadah (perangsang).


3. Beruang Jerami



Beruang Jerami adalah Hari tradisi Inggeris lama dan diadakan pada 7 Januari. Ia dikenali di kawasan kecil Fenland di sempadan Huntingdonshire dan Cambridgeshire, termasuk Ramsey Mereside. Hari ini dipercayai menjadi permulaan tradisional tahun pertanian di England. Seorang lelaki atau lelaki memakai kostum jerami meliputi dia dari kepalanya ke jari kaki. Kostum Beruang Jerami akan pergi dari rumah ke rumah di mana mereka akan menari. Sebagai hadiah untuk orang-orang menari, orang ramai atau penduduk akan memberinya wang, makanan atau minuman yang memabukkan.

4. Rawa Snorkeling



Rawa Snorkeling ialah peserta akan menyelam ke dalam rawa, memakai cermin mata, sepasang sirip dan snorkel, mereka kemudian meneruskan untuk berlumba antara satu sama lain di sepanjang parit 120ft penuh dengan lumpur. Diadakan setiap tahun para peserta datang dari seluruh dunia bagi meningkatkan sumbangan untuk kebajikan.

5. Hari Wanita Ascot



Ascot Racecourse adalah gelanggang lumba kudanyang terkenal dan terletak di bandar kecil Ascot, Berkshire, digunakan untuk perlumbaan kuda berdarah murni. Ia adalah salah satu balapan lumba kuda yang terkemuka di United Kingdom, hosting 9 daripada 32 tahunan Kumpulan 1 kaum di UK, jumlah yang sama dengan Newmarket. Kursus ini berkait rapat dengan keluarga Diraja British, iaitu kira-kira 6km dari Istana Windsor dan dimiliki oleh kerajaan Tanah. Ascot merupakan perlumbaan sepanjang tahun dan diadakan pada bulan Mei dan Oktober. Perlumbaan ini merupakan acara yang paling berprestij dan membuatkan ia begitu istimewa adalah bahawa setiap tahun fesyen terhadap topinya telah mendapatkan perhatian yang lebih besar dan lebih berani.

6. Malam Guy Fawkes



Guy Fawkes Malam (atau "malam unggun api"), yang diadakan pada 5 November di United Kingdom dan beberapa bahagian Komanwel, adalah peringatan daripada plot, di mana sebuah patung Fawkes dibakar, sering disertai dengan pertunjukan bunga api. Perkataan "lelaki", yang bermaksud "lelaki" atau "orang", berasal dari nama-Nya. Guy Fawkes (13 April 1570 - 31 Januari 1606), juga dikenali sebagai Guido Fawkes, nama yang dia pakai semasa berlawan untuk Sepanyol di negara-negara yang rendah, adalah kepunyaan sekumpulan Restorationists Katolik dari England yang dirancang Skema serbuk gunpowder daripada 1605. mereka Tujuannya adalah untuk menggantikan peraturan Protestan dengan meletupkan Parlimen manakala Raja James I dan keseluruhan Protestan, dan juga sebahagian besar Katolik, golongan bangsawan dan golongan bangsawan berada di dalam. Yang mengadakan persepakatan melihat ini sebagai satu tindak balas yang diperlukan untuk diskriminasi yang sistematik terhadap Bahasa Inggeris Katolik.


7. Mutiara Raja dan Permaisuri



Mutiara Raja dan Permaisuri, dikenali sebagai kancing mutiara, merupakan tradisi amal yang dianjurkan budaya kelas bekerja di London, England. Amalan memakai pakaian dihiasi dengan butang mutiara bermula pada abad ke-19. Ia mula-mula dikaitkan dengan Henry Croft, seorang anak yatim penyapu jalan yang mengumpul wang untuk kebajikan. Pada tahun 1911 sebuah masyarakat mutiara tersusun telah ditubuhkan pada Finchley, utara London.

8. Tarian Maypole



Tarian orang yg terlalu tinggi adalah satu bentuk tarian rakyat dari Eropah barat, terutama England, Sweden, Galicia, Portugal dan Jerman, dengan dua tradisi tersendiri. Pada yang paling meluas, penari mempersembahkan tarian mengelilingi tiang tinggi yang dihiasi dengan kalungan, jalur dicat, bunga, bendera dan lambang lain. Dalam bentuk yang paling biasa kedua, penari menari dalam bulatan masing-masing memegang reben berwarna dilampirkan kepada tiang yang lebih kecil; reben yang saling berkaitan dan dianyam sama ada di ke tiang itu sendiri atau ke dalam web di sekitar kutub. Penari-penari kemudian boleh menjejaki semula langkah-langkah yang mereka betul-betul untuk membongkar reben.

9. Cheese Rolling di Bukit Cooper’s 




Rolling dan Wake adalah acara tahunan yang diadakan di Musim Bunga Bank di Bukit Cooper berhampiran Gloucester di rantau Cotswolds England Ia secara tradisinya oleh dan untuk rakyat Brockworth - kampung tempatan, tetapi sekarang orang dari seluruh dunia mengambil bahagian. Acara ini mengambil namanya dari bukit di mana ia berlaku. Acara 2010 telah dibatalkan kerana kebimbangan keselamatan lebih bilangan orang yang melawat acara itu tetapi adalah diharapkan bahawa ia akan diadakan pada akhir bulan Mei Bank Holiday pada tahun 2011. Oleh kerana kecuraman dan permukaan yang tidak rata bukit terdapat biasanya beberapa kecederaan, dari kaki terseliuh untuk patah tulang dan gegaran. Hill Cheese Rolling Cooper telah diringkaskan sebagai "dua puluh orang muda mengejar keju yang dari tebing dan mesin 200 kilometer ke bawah, di mana mereka dikikis oleh paramedik dan dibungkus off ke hospital.

10. Gurnings



Gurning, melibatkan kemahiran getah bermuka yang benar-benar pelik dan unik. Peserta meletakkan kepala mereka melalui kolar kuda atau braffin manakala mereka akan mencipta muka yang paling hodoh dan menjijikkan. Ada sejumlah kemahiran terlibat dengan menggunakan banyak bir dan sejumlah toothlessness mungkin mempunyai kesan juga. Muka yang paling hodoh dan menjijikkan memaparkan gurners menang. Jika anda berada di Cumbria melawat Lake District, berdekatan, pada bulan September, berhenti di di Egremont Ketam Fair. Anda tidak akan melihat apa-apa seperti ini dari tempat-tempat lain.






0 ulasan:

Catat Ulasan

♥..... Princess Flynn's ..... ♥. Dikuasakan oleh Blogger.

Happiness In This World and The Hereafter ..... ♥

"If you Love two people

and then you choose

the latter because

if you loved the first person

you will not have

a second person ..."

Catatan Popular

Don't Forget To Join US Our Community
×
Widget