Ahad, 29 Mac 2015

on Leave a Comment

10 Pulau Paling Cantik di Dunia ...

1. PALAWAN ISLAND, PHiLiPPiNES


Wilayah Palawan merupakan wilayah pulau di Filipina. Pulau-pulau Palawan terbentang dari Mindoro di timur laut Borneo kepada di barat daya. Pulau ini terletak di antara Laut China Selatan dan Laut Sulu. Menurut Perjalanan dan Riadah ini adalah pulau yang paling indah di dunia.

2. BORACAY ISLAND, PHiLiPPiNES


Boracay adalah sebuah pulau kecil di Philippineslocated kira-kira 315 km (196 batu) selatan Manila dan 2 km dari hujung barat laut Pulau Panay di rantau Western Visayas Filipina. Pulau Boracay dan pantai yang telah menerima anugerah daripada banyak penerbitan dan agensi-agensi pelancongan. Selain dari pantai pasir putih, Boracay juga terkenal sebagai salah satu destinasi terbaik dunia untuk bersantai. Ia juga muncul antara destinasi utama untuk ketenangan dan kehidupan malam.

3. MAUi ISLAND, HAWAii


Maui adalah yang kedua terbesar di Pulau Hawaii dan yang ke 17 terbesar di Amerika Syarikat. Maui adalah sebahagian daripada negeri Hawaii dan adalah yang terbesar daripada Maui County empat pulau Molokai, Lanai dan Kaho'olawe.

4. SANTORiNi ISLAND, GREECE


Santorini adalah sebuah pulau di Laut Aegean selatan, 200 km sebelah tenggara dari tanah besar Greece. Santorini adalah sebenarnya apa yang tinggal selepas letupan gunung berapi besar yang memusnahkan penempatan sebelumnya di sebuah pulau dahulunya tunggal, dan mencipta kaldera geologi semasa.

5. PRiNCE EDWARD ISLAND, CANADA


Pulau Prince Edward adalah wilayah Kanada. Ia adalah salah satu daripada tiga Maritim wilayah dan ia adalah yang paling kecil di negara penduduk dan kawasan tanah. Ia terletak 200 km ke utara Halifax, Nova Scotia dan 600 km timur Bandar Raya Quebec.

6. BALi ISLAND, INDONESiA


Bali adalah wilayah di Indonesia yang meliputi beberapa pulau kecil termasuk pulau Bali. Bali terkenal dengan arca, tradisional dan tarian moden, lukisan, muzik, kulit dan sebagainya.

7. KAUAi ISLAND, HAWAii


Kauai adalah pulau keempat terbesar di kepulauan Hawaii sebuah pulau 21 terbesar di Amerika Syarikat. Kauai juga dikenali sebagai "Garden Isle".

8. SiCiLY ISLAND, ITALY


Sicily terletak di Mediterranean Tengah dan ia adalah pulau terbesar di Laut Mediterranean. Mercu tanda yang paling menonjol adalah Gunung Etna, dengan itu 3.230 meter (10.890 kaki) adalah gunung berapi aktif yang tertinggi di Eropah dan salah satu yang paling aktif di dunia.

9. KOH SAMUi ISLAND, THAiLAND


Ia adalah pulau kedua terbesar di Thailand selepas Phuket. Ia terletak di Surat Thani berhampiran dengan bandar tanah besar Surat Thani. Koh Samui mempunyai banyak sumber semula jadi, pokok kelapa, terumbu karang dan pantai berpasir putih.

10. GALAPAGOS ISLAND


Kepulauan Galapagos merupakan kepulauan gunung berapi. Kedudukannya berada pada kedua-dua belah khatulistiwa di Lautan Pasifik. Pulau-pulau ini mempunyai sebilangan besar spesies endemik, (kura-kura gergasi untuk contoh) salah satu sebab mereka terkenal.






0 ulasan:

Catat Ulasan

♥..... Princess Flynn's ..... ♥. Dikuasakan oleh Blogger.

Happiness In This World and The Hereafter ..... ♥

"If you Love two people

and then you choose

the latter because

if you loved the first person

you will not have

a second person ..."

Catatan Popular

Don't Forget To Join US Our Community
×
Widget