Rabu, 25 Julai 2012

on Leave a Comment

SekoLah Cinta Saya ..... ♥


"Cinta" Jika Anda teLah mengikuti bLog ini untuk sementara waktu, Anda mungkin akan tahu bahawa saya adaLah seorang peminat besar cinta & saya meLetakkan banyak masa ke atas topik ini bagi mencerminkan ke atas fikiran saya sendiri, perasaan & juge pengaLaman ... MaLah, saya akan mengatakan bahawa Cinta & Romantik mewakiLi saLah satu tunggak utama daLam  identiti saya ... Ironinya, ia adaLah Sekolah Cinta saya ... hehehe  ^_^

Saya mengambil banyak masa daLam usaha untuk Lebih memahami diri saya & untuk m’jadi Lebih peka dengan perasaan saya sendiri, piLihan & tindakan ... Untuk b’buat demikian, adaLah penting kerana saya perLu b’fikiran terbuka ... WaLau bagaimanapun, begitu ghairah & kuat diketuai tentang Cinta, saya m’dapati diri saya, tiba2 takut bahawa saya tidak akan mampu untuk terus b’fikiran t’buka, saya bimbang untuk meLanjutkan pemikiran saya yg sedia ada & bukannya m’cabar mereka ...

JeLas sekaLi, sebahagian besar dari "peLuang pertumbuhan"  saya akan meLangkah ke Luar dari zon seLesa saya s’diri & untuk tidak menerima @ menoLak konsep dengan sekeras-kerasNya sebeLum saya m’punyai peLuang untuk b’fikir secara m’daLam ... Ini akan m’jadi sukar, tetapi, saya fikir ia akan m’jadi Lebih menyeronokkan & memuaskan!

MaLam tadi, sy memuLakan kursus dengan berfikir tentang cinta Tulen vs Cinta Tak TuLen ... Untuk cinta suci, mereka akan menoLak konsep-konsep seperti "Harapan", "Kedekut" & "Rentetan" ... Untuk cinta tuLen, mereka m’gunakan konsep seperti, "Tanpa Syarat" & "Tidak Mementingkan Diri Sendiri" ... Saya m’bawa idea "Abadi" apabiLa diminta untuk m’jeLaskan perkara ini, saya b’kata bahawa cinta tuLen wujud di Luar konteks kehidupan harian & turun naik saat di tengah2 ...

Saya tidak ingat kt mana saya dengar cerita nih, tetapi seingat saya, seorang LeLaki berkata, "Saya suka isteri saya, waLaupun saya benci dia ... " Saya suka kisah nih kerana ia semestiNya, cuba memisahkan diri dari reaktif kepada diri sendiri ... Jika hidup adaLah saLah satu p’tempuran untuk memiLiki emosi kita, kita akan s’tiasa gagaL & bukanNya menoLak ini sebagai saLah 1 anggapan ...

DaLam usaha untuk meLakukan ini, saya fikir ia adaLah penting untuk m’punyai senarai, "perkara2 yg saya Lakukan apabila saya b’cinta ... " Senarai ini akan mengandungi tindakan yg b’sungguh-sungguh ... Kita perLu untuk meLaksanakanNya, tanpa mengira bagaimana kita merasa daLam saat nih ... M’punyai senarai seperti nih m’boLehkan seseorang untuk menyambung semuLa dengan kasih sayang TuLen mereka waLaupun keadaan terasa seperti amat kurang kepada cinta ...

Sebagai contoh, sebeLum masuk tidur pada waktu maLam, ( suami isteri sahaja ) perkara t’akhir yg perLu Anda seLaLu Lakukan adaLah m’capai dibeLakang Anda & menyentuh isteri Anda ( utk LeLaki yaa ) tetapi daLam meLakukan situasi ini, tidak perLu kira bagaimana Anda merasakanNya,  sama ada b’ada daLam keadaan sedih, kemarahan @ tertekan ... Bagi saya, tindakan ini, dapat b’komunikasi & hakikatNye Anda pasti gembira dia b’ada di sisi, kepada m’bawa tidur yg Lebih baik kerana dia b’ada di daLam Dakapan Anda ... Saya pasti, bagaimana Anda boLeh t’fikir ia b’ada daLam kepaLa saya? Kerana hati
Saya sentiasa untuk dia ... (,”) (“,)

Bahagian yg t’baik adaLah seperti "Things I do" t’dapat di minda & badan ... Ia b’kaitan & Kukuh pada manusia ... MaknaNya, tindakan fizikaL kita banyak m’pengaruhi cara kita rasa ... Hanya kerana keyakinan Anda b’tambah, Anda b’jaLan Lebih cepat @ merasa gembira apabiLa tersenyum ... Anda pasti merasakan cinta yg Lebih, apabiLa Anda memiLih untuk meLaksanakan tindakan yg mewakiLi Cinta ....

Kenapa saya menuLis nih, saya menyedari bahawa saya t’senarai daLam "Things I Do" mungkin tak t’LaLu Lama ... Saya rasa, sebahagian daripada p’jaLanan saya nih, saya datang dengan cara, saya ingin menunjukkan kasih sayang dari daLam hati saya waLaupun kepaLa saya penuh dengan perasaan kacau biLau & janggal ketika ini ...

Sebagai penutup, saya akan memikirkan tentang soaLan yg b’main daLam fikiran saya ?? Adakah Anda masih ingat daLam hidup, di mana cinta tuLen Anda? Ramai orang b’kata bahawa merasakan cinta yg murni sebagai seorang kanak2 ... WaLaupun ini kedengaran baik, saya p’caya usaha ini adaLah satu tanggapan paLsu ... Ia seperti mengatakan bahawa Anda beLajar bagaimana untuk mengasihi daripada menonton ... Di permukaan, ia pasti akan m’buat Anda t’senyum serta merasa baik & ia mungkin m’buat Anda menangis?

Cinta tuLen, saya percaya memerLukan kesedaran & piLihan ... Oleh itu, Cinta saya adaLah yg paLing tuLen diharapkan & sentiasa perLu "Diutamakan." Jika ia pernah mengapa-apakan Lagi, saya akan b’gerak ke arah yg saLah ...♥

0 ulasan:

Catat Ulasan

♥..... Princess Flynn's ..... ♥. Dikuasakan oleh Blogger.

Happiness In This World and The Hereafter ..... ♥

"If you Love two people

and then you choose

the latter because

if you loved the first person

you will not have

a second person ..."

Catatan Popular

Don't Forget To Join US Our Community
×
Widget