Isnin, 9 Februari 2015

on Leave a Comment

Sebab-sebab Sebenar Mengapa Orang Mendapatkan Cemburu

Orang yang hatiNya mempunyai hasad dengki, memfitnah dan mengumpat akan dibakar dineraka kelak 


Cemburu adalah satu daripada roh jahat yang hanya seolah-olah mengawal segala-galanya. Walaupun kowg tahu sikap cemburu tuu tidak masuk akal, ntah cmne ia sering ada dalam diri kita seakan-akan membawa kita kepada tebusan. Walaupun orang memanggil cemburu itu adalah emosi semula jadi, seolah-olah tidak kira apa. Kita akan sentiasa berasa cemburu dan tiada ape-ape yang boleh kita lakukan untuk membantuNya.

Malah ada orang yg berfikir cemburu adalah perkara yang sihat kerana ia bermakna bahawa ia adalah 'Mengambil Berat'. Contoh : Anda tahu bahawa anda sedang jatuh cinta, apabila anda berasa cemburu yang amat besar tentang cinta yang istimewa nih, anda ingin berkongsi dgn orang lain. Tanpa mempunyai sikap cemburu dan lain-lain emosi yang negatif, mungkin hubungan anda akan berakhir. Sikap cemburu itulah yang membawa makna dimana ia juga menghidupkan emosi di dalam dan diluar diri anda mengikut sesuka hati.

Saya nak membetulkan beberapa andaian disini - kerana ia adalah jelas, jika anda melihat penggunaan di sekeliling anda cukup kerana ada orang yang tidak pernah merasa cemburu. Termasuk Laa saya, hehehe  ^_^ .  Orang seperti ini tidak mempunyai emosi cetek, sebaliknya mereka mempunyai pemahaman yang terbina kerana mempunyai saluran negetif dari perasaan cemburu.Ini memegang banyak harapan bagi mereka yang cenderung untuk menjadi banduan untuk cengkaman cemburu, ia bukan satu proses yang tidak dapat dielakkan,



0 ulasan:

Catat Ulasan

♥..... Princess Flynn's ..... ♥. Dikuasakan oleh Blogger.

Happiness In This World and The Hereafter ..... ♥

"If you Love two people

and then you choose

the latter because

if you loved the first person

you will not have

a second person ..."

Catatan Popular

Don't Forget To Join US Our Community
×
Widget