Ahad, 19 April 2015

on Leave a Comment

10 Orang Yang Mempunyai Extra pada Bahagian Badan

Berikut adalah 10 contoh-contoh orang yang mempunyai bahagian-bahagian badan tambahan.

1. 'Octo-Boy'


Deepak Kumar Paswan (digelar Octo-boy) dilahirkan dengan kembar parasit melekat pada dadanya. Sesetengah orang berfikir bahawa dia adalah tuhan, sementara yang lain menganggap beliau sebagai syaitan. Akhirnya, beliau telah menjalani pembedahan. Ia berjaya, dan dia kini menjalani kehidupan yang normal dan bahagia.

2. Kanak-Kanak Lelaki dengan 15 jari dan 16 jari kaki


Seorang budak lelaki berbangsa cina dilahirkan dengan 15 jari dan 16 jari kaki. Dengan sejumlah 31 jari tangan dan kaki digabungkan, dia memecahkan rekod sebelum ini 25. Budak lelaki itu menjalani pembedahan yang berlangsung selama 5 jam untuk mempunyai jari tambahan dan jari kakinya dikeluarkan.

3. Puting Payudara pada tapak Kaki


Seorang wanita pergi ke doktor untuk cek up untuk mendapat kepastian, ketumbuhan apakah yang wujud pada tapak kakinya. Namun, doktor terkejut dan mendapati dia mempunyai puting payudara tambahan yang terbentuk pada kaki beliau.

4. Janin Tambahan


Seorang gadis di China telah dilahirkan dengan janin yang tidak matang dan melekat pada bahagian belakang. Apabila gadis itu berumur 11 tahun, janin tersebut semakin membesar sehingga memperlihatkan tangan dan kaki. Akhirnya, ibu bapanya berjaya menyimpan wang untuk pembedahan. Akhirnya janin tersebut berjaya diluarkan dari belakang anak perempuan mereka.

5. Rahim Tambahan


Andreea Barbosa, seorang wanita Florida, berusia 20 tahun dam mempunyai dua uteruses. Beliau melahirkan kembar dari setiap sisi. Ini jarang berlaku hanya berlaku sekali dalam setiap lima juta kelahiran.

6. Kanak-kanakPerempuan dengan 4 Tangan dan 4 Kaki


Seorang gadis bernama Lakshmi Tatma di India dilahirkan dengan 4 tangan dan 4 kaki. Ibu bapanya adalah buruh dan tidak mampu untuk menampung pembedahan yang mahal untuk membuang anggota tambahan. Kanak-kanak tersebut bernasib baik kerana 30 doktor daripada Hospital Sparsh telah melakukan pembedahan kepada beliau secara percuma.

7. Kepala Tambahan


Pada tahun 2004, seorang kanak-kanak bernama Manar telah dilahirkan kembar, namun kembarnya telah melekat pada kepalanya. Selepas setahun kemudian, kepala kembarnya itu telah dibuang dan ibu kepada kanak-kanak itu muncul di Oprah Winfrey Show bersama anaknya yang masih hidup. Malangnya, Manar meninggal dunia pada tahun 2006 disebabkan oleh jangkitan kuman pada otak.

8. Bayi dengan Dua Muka


Kangkang dilahirkan dengan kelainan dan digelar sumbing kerana wajahnya melintang serta memberikannya rupa dengan mempunyai dua wajah (atau memakai topeng). Ibu bapa beliau akhirnya berjaya memperuntukkan wang untuk rawatannya yang mahal, iaitu di Hospital Tentera.

9. 'Spider Girl'


Ganga dan Jamuna Mondal adalah kembar siam dari Bengal Barat, India. Ia dikenali sebagai 'Spider Girl' kerana mereka mempunyai empat lengan dan tiga kaki, walaupun hanya dua daripada kaki bekerja. Mereka mempunyai dua hati, dua buah pinggang, satu organ pembiakan dan mereka berkongsi perut. Mereka bekerja di sarkas tempatan di mana mereka menunjukkan orang ramai bagaimana mereka melakukan tugas seharian.

10. Lengan Tambahan


Pada tahun 2006, seorang kanak-kanak yang dilahirkan di Shanghai memiliki lengan tambahan pada bahu kirinya. Akhirnya, sekumpulan doktor telah membuat pembedahan keatas bayi tersebut dengan mengeluarkan lengan tambahan yang dibentangkan di dadanya.





0 ulasan:

Catat Ulasan

♥..... Princess Flynn's ..... ♥. Dikuasakan oleh Blogger.

Happiness In This World and The Hereafter ..... ♥

"If you Love two people

and then you choose

the latter because

if you loved the first person

you will not have

a second person ..."

Catatan Popular

Don't Forget To Join US Our Community
×
Widget