Isnin, 27 April 2015

on Leave a Comment

Heboh, Lubang Neraka Muncul di Tiongkok ???

Kisah misteri sebuah lubang berapi ditemukan di Tiongkok. Lubang itu dianggap sebagai pintu menuju ke neraka.



XINJIANG – Sebuah lubang berisi api menyala ditemukan di Urumqi, Xinjiang, Tiongkok kerana berisi api, banyak yang menyebut lubang itu sebagai lubang neraka. 

Lubang berisi api itu mempunyai kelebaran sekitar 300 meter. Warga setempat pun heboh sejak mengetahui adanya lubang itu. 



Beberapa pengguna Internet pun menyebut lubang berapi itu sebagai pintu menuju neraka, sedangkan kawasan tersebut jauh berdekatan dengan gunung berapi. Ia amat aneh sehingga kini bagaimana boleh wujud dan adanya lubang berapi.



Namun, ahli Geologi setempat, Huang Wei, mengatakan lubang yang terbuka itu diakibatkan daripada lapisan batu bara yang berada di perut bumi terbakar secara spontan. Permukaan tanah runtuh akibat panas yang dihasilkan. “Fenomena ini pernah ada di sesebuah daerah beberapa dekad lalu,” ujar Huang Wei.



Saat ini pemerintah setempat melarang rakyat untuk mendekat dan menghampirinya. Apalagi panas yang dihasilkan di lubang neraka itu mencapai 800 darjah celcius. Pemerintah menambahkan, pihaknya sedang merancang untuk memadamkan api di dalam lubang itu.





0 ulasan:

Catat Ulasan

♥..... Princess Flynn's ..... ♥. Dikuasakan oleh Blogger.

Happiness In This World and The Hereafter ..... ♥

"If you Love two people

and then you choose

the latter because

if you loved the first person

you will not have

a second person ..."

Catatan Popular

Don't Forget To Join US Our Community
×
Widget